Buy a new car

5

Category:

huh...
Terlalu pening untuk buat keputusan nak beli keta baru. Kadang2 rasa macam xnak beli je... Macam2 pandangan aku dapat. Ada yang cadangkan beli Vios, City, Civic, BMW 318i. Tapi aku tak rasa yang aku mampu beli keta tu semua. Dengan bekerja sbg Penjawat awam, pastu baru 4bln bertugas, rasanye aku hanya mampu beli keta Proton atau Perodua je.
Dalam kepala otak aku cuma ada Myvi SE dgn Persona SE je yang aku mampu beli buat masa skrg memandangkan pendapatan aku yang cuma sipi2 je nak cecah 3k.
Tapi bila aku pikir kan balik, kedua2 keta ni mungkin ade kelemahan dari segi kualitinye.... no komen...
Tp kalau ikutkan dari segi harga memang affordable la.. Persona SE yang ade ciri2 istimewa seperti GPS, Leather seat, Autocruise dll... Myvi SE juga mmg tak kurang hebatnye.. dari segi performance mmg masih sama, tapi penambahan dari segi Exterior & interior yang agak menarik membuatkan aku pun berminat nak beli keta ni..
Yang sebenarnye aku minat sangat kat MPV... macam keta nissan Livina, Avanza, Citra... tapi Livina tu mahal sangat la..
Mmmmm... klu bleh aku nak beli dalam masa terdekat ni... paling lambat pun Januari 2009...


City baru akan launch 18 Disember ni... kalau tak silap aku Honda offer 2variant. Standard dalam RM86k, yang full spec plak dlm RM95k...
So aku nak tengok2 dulu la... tapi rasa2 nye macam mahal jugak la.... hihi....

Comments (5)

This comment has been removed by a blog administrator.

go for myvi :p

huhu... klu aku amik myvi nanti same ngan ko plak...

Jgn lupa jemput kita bila kenduri dgn Intan nanti, ok!

Amacam, dah decide blum? Drpd susah2 pk, baik angkut kreta aku je.. interest aku dah habis byr dah..