BILA DAH DINAMAKAN REZEKI

1

Category:

Masih teringat lagi masa aku sibuk kendalikan model V5 Select(Feb 2008-lps blk dr Jepun). Masa tu aku masih lagi kat pioneer. Tekanan kerja buatkan aku rasa cam nak tercabut kepala otak aku ni. Nasib baik la ada Assistant yang baik dan memahami, Shahida. Dia la yang banyak tolong aku masa tu.
Tapi semua tu dah berlalu....
Biasanye company jepun ni bagi increment bln April. So aku pun tertunggu2 brp yg bakal aku dpt... dengan usaha2 yang aku tunjuk kan pd company. Tp Aku cuma dapat gred B... bukan B+ atau A...
Lepas tu la pintu hati aku terbuka nak apply keje gomen...
Aku apply KPLI, DPLI,SPA, MARA....
selain tu ada gak aku apply PROTON.

25hb Ogos - Aku dapat offer dr MARA (Peg. Lat. Vokasional)
26hb Ogos - Aku dapat offer dr PROTON ( Exec. )

Aku pilih MARA - Sebab badan berkanun

DPLI masa periksa tu aku tak dpt nak buat sbb malam sebelumnya aku tido lewat main badminton dgn kawan baik aku, Rizal

KPLI plak aku dpt g interview....
Bile dpt interview aku mmg confident... sbb dah biasa Public Speaking la katakan...

Alhamdulillah...
24hb Disember - Aku dapat offer KPLI (bidang Sains Sekolah Rendah) kat Institut Perguruan Teknik, Jalan Yaacob Latiff, Bandar Tun Razak.

Tapi aku tetap dgn keje aku skrg sbgi PLV... masih lagi pendidik

Sebab nye....
xperlu la aku explain kat sini... hihi...
Next time je la...

Comment (1)

cmne eh ko ngajar sains skolah rendah...hehehe..good choice la kot stay in mara :p dh hidup di kemamang ke?