Open Heart Surgery on 10th Feb 2010

Category:

Salam...
Macam2 rasa ada kat dlm hati ni... risau, berdebar2, excited... semua ada..
Macam2 yg aku bayangkan... adakah hidup aku akan bertambah baik selepas ni? harap2 begitu la...
Dugaan yang paling besar yang aku akan hadapi dalam hidup aku akan berlaku dlm 4hr lagi.. OPERATION....
aku masih rasa macam mimpi... betul ke keputusan aku ni??? tp aku kena lalui gak.. klu itu yang terbaik utk aku, keluarga dan org yg tersayang. Aku harus hadapinya...
Walaupun aku begitu yakin didepan keluarga, tp hakikatnye aku masih risau untuk melalui semua ni...
Risiko memang tinggi, tp kadar berjaya membuatkan aku yakin. InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar. Aku berharap aku dapat terus membantu keluarga aku jika diizinkan Allah..
11 Jan 2010 adalah hari yang membuatkan aku terkejut bile doktor bgtau yg aku mesti kena bedah secepat mungkin.. so aku pun refer kat Regency Hospital nak tgk sejauh mane seriousnye masalah aku... Doktor bgtau yg injap jantung aku RAPTURED... arggghhhhhh....
So pd 13 Jan 2010 aku admit kat wad... macam biasa la... macam2 prosedur aku kena buat... amik darah, wat echo, wat ecg.... x-ray.... pastu doktor tanya aku samada nak wat right heart study dgn angiogram atau tak? pastu aku tanye blk... perlu ke?? doktor ckp so far tak perlu sbb aku mmg akan kena bedah pun... so pada aku klu dah mmg kena bedah dan semua tu tak perlu, kenapa aku nak buat...
Isnin ni aku kena masuk wad.... mcm biasa la utk kes yg kena operation, mesti admit 2hr awal...
aku terasa cuak sgt skrg ni... mampukah aku hadapi semua ni???
10hb feb ni merupakan hari yg cukup bermakna dlm hidup aku... yg akan menentukan segala-galanya... aku hanya mampu berdoa dan memohon agar Allah memanjangkan usiaku dan memberi ku kekuatan utk melaluinya.....

Apa2 pun, aku hanya mengharapkan sokongan dan doa drpd kawan2 sekalian... Semoga pembedahan ni berjalan dgn lancar dan berjaya.... Amin..