WINALITE - Tuala Wanita Love Moon

1

Category:

2,3 bulan ni aku agak sibuk sikit... pasal benda ni...
niat asal nak tolong mak yg ada masalah datang haid yg terlalu pnjg (sebab dah nak putus haid).
Tp benda ni wat kan aku berfikir panjang.
Yela... aku ni kan lelaki...
Tapi Alhamdulillah mak aku skrg tak perlu dok kat wad lagi... kalau sebelum ni dia kena masuk wad... biasa la bila darah dah banyak kluar badan jadi lemah....

Tp benda ni bukan sekadar untuk menyerap atau menampung darah(mcm tuala wanita jenama yg biasa kita tgk kat pasaran)
Kita tak penah didedahkan
daripada ape ia diperbuat??
halal ke??
Apa kesan2 sampingan??

yang kita(kaum wanita) tau cuma nak pakai time dtg haid... itu je..
bg yang ade masalh keputihan plak kena la beli pantiliner dan alat pencuci.... atau makan jamu...

Aku penah study benda ni. Masalh biasanye datang atau berpunca daripada
1. ape yg kita makan....
2. ape yang masuk ke dlm badan kita melalui rongga2 tubuh...

ok....
Klu sblum ni kita tau... budak kecik tak elok kita letak dia kat karpet.. sbb nye???
Kat karpet ade hama... berdebu... so ape akan jadi???
Budak ni bleh kena asma atau lelah....

itu klu masuk melalui rongga hidung...
byg kan ape yg masuk melalui alat sulit kita???

kenapa ada yang kata pad yg biasa dijual dipasaraya tu bahaya???
Jawapannye:
1. Sbb xde jaminan benda ni selamat
2. Sbb diperbuat dari kertas kitar semula(yg dicuci dengan dioksin)
3. debu/habuk pulpa

Penah sorang pakar bagitau sy yg kadar nye terlalu kecil...
Aku tanya kat dia " so banyak mana je?"
dia jawap kadar bahaya tu 1:1000 je (anggaran dia je la)

aku bukan niat nak kondem kawan.. so tanye dia lagi
"dalam cahaya matahari ade sinar UV kan? bahaya tak?"
dia cakap "bahaya"
aku tanye lagi " banyak mane ??"
dia ckp " walau pun kecil masih membahayakan. bleh kena kanser"
so pk2 kan la ye...

post yg akan dtg aku sertakan gambar Sepupu aku yg kena kencing manis ngan gmbr pakcik aku yg kena ghout(betul ke ejaan ni???)..
Penerangan pasl benda ni pun akan aku bg kat post yg akan dtg...
wslm

Comment (1)

rancak bisnes...nanti kasi aku pad free utk promotion boleh?haha